miercuri, 29 mai 2013

Cel de-al treilea atelier de lectură intergeneraţională de la Biblioteca Municipală „Teodor Murăşanu”  s-a remarcat printr-un real progres al participanţilor. Copii s-au împrietenit, expunerea ideilor, imaginaţia şi creativitatea au curs  toate firesc pe baza şi în jurul poeziei pentru copii care a constituit tema atelierului. Nimeni nu a mai fost reţinut şi toţi s-au descurcat minunat.
 Am abordat poezia prin intermediul unei frumoase cărţi cu puzzle, „Zânele nopţii”. Ne-am imaginat că suntem şi noi zâne şi spiriduşi, am intrat în imaginile create cu puzzle pentru fiecare strofă a poeziei, iar acolo, având puteri nemăsurate am pictat frunze şi am schimbat anotimpuri, am făcut prăjituri şi petreceri, am devenit ajutoare ale zânelor pentru a aduna dinţişori şi a le îndeplini dorinţe copiilor, sau ne-am transformat în albinuţe şi am adunat mierea.
Am fost foarte buni cu toţii şi am reuşit să exprimăm imaginile create în diverse moduri: printr-un singur cuvânt,  printr-o propoziţie şi apoi chiar prin mai multe.


Părinţii şi bunicii ne-au povestit cum erau zânele pe vremea lor , iar apoi am învăţat despre cartea sul, despre materialele din care se confecţiona: papirusul şi pergamentul, am primit fiecare un model al unei asemenea cărţi, din hârtie colorată, şi am scris versuri pe ea. Unii dintre noi au scris câte o strofă dintr-o poezie pe care au învăţat-o cândva şi şi-au amintit-o cu plăcere, alţii mai creativi  au compus singuri o poezie.
Nimeni nu a plecat acasă fără o mică zână, cadou din partea bibliotecii, care ne va ajuta, până la viitoarea întâlnire,  să ne îndeplinim cele mai frumoase dorinţe.
Este remarcabil faptul că citim din ce în ce mai mult, listele noastre de lecturi cresc de la o săptămână la alta, iar dorinţa pe care ne-am exprimat-o la prima întâlnire, aceea de a deveni foarte buni cititori, se pare că se împlineşte. O fi oare din cauza zânelor ?
                                                                                    Nicolina Halgaş

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu