Biblioteca Municipală „Teodor Murăşanu”
Turda, participă la proiectul de lectură intergeneraţională „Vreau să-mi
citeşti”, cu 6 familii care au fost
atrase prin încheierea a două protocoale
de colaborare cu două şcoli gimnaziale din Turda, cu care biblioteca are o
îndelugată şi foarte bună colaborare, respectiv Şcoala Horea, Cloşca şi Crişan şi Şcoala
Teodor Murăşanu, dar şi prin discuţii şi prezentarea proiectului în rândul
utilizatorilor părinţi care vin săptămânal cu copii la cercul de origami.
Cinci familii participă cu câte 3 membri din generaţii diferite, adică
un bunic/bunică, un părinte şi un copil, iar o familie cu 2 membri, mama şi
fiul.
Înainte de începerea
atelierelor de lectură, am organizat o întâlnire la Secţia pentru Copii, cu
câte un reprezentant adult din cele 6 familii, pentru a le prezenta pe scurt
obiectivele proiectului, pentru a le mulţumi că doresc să se implice în activităţi desfăşurate la
bibliotecă şi pentru a se familiariza cu
spaţiul în care se vor desfăşura întâlnirile. Totodată s-a stabilit, de comun
acord, programul întâlnirilor.
Primul atelier s-a
desfăşurat în 9 aprilie. Atmosfera a fost plină de veselie, iar participanţii
au descoperit, cu oarecare uimire, în special adulţii, că la bibliotecă se
întâmplă lucruri interesante, altceva decât clasica imagine despre biblioteca
publică care în opinia majorităţii se ocupă doar cu împrumutul de carte.
Copiii au fost
încântaţi să le demonstreze părinţilor cât sunt de isteţi şi să iasă în
evidenţă prin răspunsurile pe care le-au dat.
Noi ne-am gândit ca pe
parcursul celor 5 ateliere să le prezentăm participanţilor şi câteva informaţii
interesante din istoria cărţii aşa am folosit ca metodă pentru activizarea
lecturii cartea de lut, unul din primele tipuri de carte care au existat în
istorie. Cărţile au fost confecţionate înainte, câte una pentru fiecare
familie, acestea având apoi misiunea a a realiza o ilustraţie în lutul încă
moale, care să reprezinte un personaj din povestea citită. Tema abordată fiind
cartea ilustrată, metoda s-a potrivit
perfect şi a constituit momentul cel mai plăcut al atelierului.
Ne-am propus, de asemenea să aflăm şi care sunt atitudinile participanţilor,
adulţi şi copii, faţă de carte, lectură şi bibliotecă, cu scopul de a le putea
da părinţilor şi bunicilor câteva sfaturi utile care să îi ajute să se implice
mai mult şi cu rezultate mai bune în transformarea propriilor copii şi nepoţi
în buni cititori. În acest scop participanţii au completat câte un chestionar,
urmând ca la viitoarele întâlniri să le prezentăm concluziile şi sfaturile
noastre.
Nicolina Halgaş
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu